Szczecinecka Parowozownia
Re: Szczecinecka Parowozownia
Jeszcze króciutkie uzupełnienie , w 2,03 min filmu , widać w dolnej części poszycia kabiny maszynisty , zaraz za kotłem tabliczkę z "Neustettin".
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce
Ambrose Bierce
Re: Szczecinecka Parowozownia
Dokładnie to jest ten moment, najlepiej widoczny na full screen i jakości 1080 HD
Re: Szczecinecka Parowozownia
Jeszcze jeden film o lokomotywie 24009 , nagrany w 50-tą rocznicę jej "urodzin"". Szkoda , że bez dźwięku , oraz niezbyt dobrej jakości.
Następny filmik jest juz lepszej jakości i z dźwiękiem:
Następny filmik jest juz lepszej jakości i z dźwiękiem:
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce
Ambrose Bierce
Re: Szczecinecka Parowozownia
Po pelnym obejrzeniu tych dwóch filmów , mozna trafić na nastepne filmy na ich "zapleczu" , z udzialem naszej "miss" :
-24009 am 5.8.1995 in Altenbeken
-mit 24009 ins Rothaargebirge
-Das Solinger Brückenfest am 29.1005 & 20.10.05
-Scheinanfahrt 24009
-Impressions from 24009
-24009 im Elmsteiner Tal (dop.mój- - tam na pokrywie dymnicy można zauważyć ciekwą odznakę z czasów NRD o przyjaźni niemiecko-sowieckiej)
Są jeszcze dalsze filmy na temat 24009 , poniewaz jest wykorzystywana jako obwoźna atrakcja techniki kolejowej.
-24009 am 5.8.1995 in Altenbeken
-mit 24009 ins Rothaargebirge
-Das Solinger Brückenfest am 29.1005 & 20.10.05
-Scheinanfahrt 24009
-Impressions from 24009
-24009 im Elmsteiner Tal (dop.mój- - tam na pokrywie dymnicy można zauważyć ciekwą odznakę z czasów NRD o przyjaźni niemiecko-sowieckiej)
Są jeszcze dalsze filmy na temat 24009 , poniewaz jest wykorzystywana jako obwoźna atrakcja techniki kolejowej.
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce
Ambrose Bierce
Re: Szczecinecka Parowozownia
Mógłby ktoś kiedyś zaprosić tę atrakcję turystyki do Szczecinka tak jak mamy coroczny przejazd pociągu specjalnego do Kołobrzegu "Pirat" w dzień dziecka. Tylko kto by się chciał tym zająć, kolej zdecydowanie w odwrocie.
Re: Szczecinecka Parowozownia
Propozycja tyleż samo ciekawa jak i nierealna. Pierwszy , a zarazem najważniejszy powód to kompletny brak infrastruktury dla obsługi trakcji parowej (żurawie , składy węglowe itp. ) Ten problem można jednak pokonać , poprzez przyholowanie naszej lokomotywy przez lokomotywę elektryczną , lub spalinową. Taki sposób dojazdu wiąże się z przygotowaniem technicznym parowozu na długie holowanie . Na miejscu w Lokomotywowni Szczecinek należałoby przygotować instalację do uzupełnienia wody (można by ewentualnie wykorzystać do tego za zgodą straży , hydranty ppoż., z uzupełnieniem węgla też można sobie poradzić) . Podsumowując : do tego momentu angażujemy co najmniej DB i PKP. Jeżeli w jakimś przedsięwzięciu występują przynajmniej dwie firmy , potrzebny jest zewnętrzny koordynator i tu głęboki ukłon do władz miejskich , które ewentualnie mogą temat podjąć. Oczywiście po uzyskaniu wstępnej zgody na podjęcie tematu , jest miejsce dla nas , forumowiczów czyli bezinteresowne zaangażowanie w temat , zakres tego zaangażowania jest do ustalenia. Miasto z racji dużej estymy jaką cieszy się wśród miłośników kolejnictwa nasza 'miss", z pewnością uzyskałoby wiele "+ dodatnich" , jest tylko jeden problem : pieniądze , pieniądze , pieniądze...... Mój kolega ze znanej kapeli góralskiej zapytany kiedyś przeze mnie , o cenę sprzętu dla kapeli powiedział mi :Stasiu "jak nie włożysz to nie wyjmiesz , siadaj z nami łyknij sobie bo nie uwierzysz" . Tu sytuacja jest analogiczna , trzeba zaangażować pieniądze na rozpropagowanie idei (miasto , sponsorzy , cegiełki itp) . Rozpropagowanie akcji w TV , prasie, internecie. Dzięki temu Szczecinek zaistniałby nie tylko w Polsce i w Niemczech. Może ktoś podsunie myśl o zorganizowaniu takiej fety naszej 24009 , dla władz terenowych i miejskich , może zainteresować tematem Gawex i prasę lokalną. Ponieważ od roku 1970 mam papiery maszynisty parowozu chętnie przypomnę sobie stare, dobre czasy : zaworów Knoora , płomienic , płomieniówek , dymnic , przepustnic , tendra , topików , stawidła , a także szufli i gracki .bronx wrote:Mógłby ktoś kiedyś zaprosić tę atrakcję turystyki do Szczecinka tak jak mamy coroczny przejazd pociągu specjalnego do Kołobrzegu "Pirat" w dzień dziecka. Tylko kto by się chciał tym zająć, kolej zdecydowanie w odwrocie.
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce
Ambrose Bierce
Re: Szczecinecka Parowozownia
Problemy jeżeli są to tylko finansowo-organizacyjne, techniczne raczej nie stanowią problemu. Na przykładzie pociągu specjalnego "Pirat" relacji Wolsztyn-Poznań-Kołobrzeg-Poznań-Wolsztyn widać, że nie ma problemu z robieniem nawet takich tras trakcją parową. Nawadnianie jest robione przez straż pożarną prosto z wozu pożarniczego, co było robione w w/w pociągu również na stacji Szczecinek, a pełen tender węgla nie wiem jaki daje zasięg, ale chyba te kilkaset kilometrów jest osiągalne.
Re: Szczecinecka Parowozownia
Jeżeli chodzi o zasięg parowozu zależy on od wielu czynników , ale najważniejszym czynnikiem go ograniczajacym jest woda , węgiel w drugiej kolejności. Ogólnie można przyjąć , że co 150-200km należałoby zapewnić możliwość uzupełnienia wody w tendrze. Jeżeli chodzi o węgiel , tender 24009 mieści 6 t i wystarcza , w zależności od parametrów trasy , szybkości , ilości i długości postojów itp. , na pokonanie 500-600km .Wniosek mój jest więc taki : jest możliwość przejazdu po ustaleniu co jakieś 150-200km mozliwości uzupełnienia wody . oraz co jakieś 500-600km węgla . Tak więc faktycznie z technicznego punktu widzenia , problemy są do pokonania pod warunkiem , że zaangażujemy w imprezę miasta etapowe (tym mogłoby się zająć PKP i DB). Gdybyśmy chcieli wyeliminować miasta etapowe , pozostaje nam holowanie . Biorąc pod uwagę to co napisałem wcześniej jako największe zawalidrogi jawią się nam finanse i koordynacja działań. Dobrze byłoby zadać pytania "zaczepno-obronne" , aby się dowiedzieć jak ta sprawa wygląda , jak mawiają Rosjanie :"с точки зрения власти" , co oni na ten temat sądzą ? Zaproponujmy Gawexowi i "Tematowi",aby spróbowali wybadać sprawę wśród mieszkańców oraz złożyć jakąś interpelację w Ratuszu i Starostwie Powiatowym. Może Muzeum także mogłoby dorzucić jakieś poparcie dla tej bardzo ciekawej idei .bronx wrote:Problemy jeżeli są to tylko finansowo-organizacyjne, techniczne raczej nie stanowią problemu. Na przykładzie pociągu specjalnego "Pirat" relacji Wolsztyn-Poznań-Kołobrzeg-Poznań-Wolsztyn widać, że nie ma problemu z robieniem nawet takich tras trakcją parową. Nawadnianie jest robione przez straż pożarną prosto z wozu pożarniczego, co było robione w w/w pociągu również na stacji Szczecinek, a pełen tender węgla nie wiem jaki daje zasięg, ale chyba te kilkaset kilometrów jest osiągalne.
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce
Ambrose Bierce
Re: Szczecinecka Parowozownia
Notatka z Głosu Koszalińskiego nr 256 z dnia 17 września 1950.
W okresie wczesnej fascynacji socjalistycznym współzawodnictwem pracy , nawet absurdalne osiągnięcia jakie opisano w notatce , stanowiły okazję do propagandowych peanów . Tymczasem jak powszechnie wiadomo nie da się zaoszczędzić niczego , wydłużając przebiegi środków trakcyjnych do absurdalnych rozmiarów. Owszem jak ktoś się uprze , to przejedzie więcej niż przewidują warunki techniczne eksploatacji , ale później zapłaci więcej i to wiele więcej za remont okresowy , niż zapłaciłby za ten remont wykonany w terminie przewidzianym w warunkach technicznych. Ale jak wiadomo w socjalizmie ważniejszymi od praw techniki , były prawa propagandy i dlatego raczono nas takimi bzdurnymi osiągnięciami , jak to opisane w artykule. Co gorsza , wykorzystywano do tego konkretnych ludzi często o dużym autorytecie , którzy zdawali sobie sprawę z absurdalnego scenariusza , który przypadł im do realizacji , ale przecież nie mieli szans się temu przeciwstawić. Nie każdy z nas był w stanie z otwartą przyłbicą , stanąć przeciw ogromnej machinie propagandowej czasów wczesnego PRL . Niektórych z tych maszynistów miałem okazję znać i mogę powiedzieć , że byli to fachowcy wysokiej klasy.
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce
Ambrose Bierce
- robot humano
- Posts: 1049
- Joined: 09 Oct 2006, 11:18
Re: Szczecinecka Parowozownia
http://www.youtube.com/watch?v=wViI5dfEPzc" onclick="window.open(this.href);return false;
Pociag Berlin - Kaliningrad. Wystarczy zaapelować by w tym roku wracali z Gdańska do Poznania przez Szczecinek...
Pociag Berlin - Kaliningrad. Wystarczy zaapelować by w tym roku wracali z Gdańska do Poznania przez Szczecinek...
Re: Szczecinecka Parowozownia
Jest takie połączenie kolejowe Poznań-Gdynia (z Katowic), miałem nieprzyjemność raz korzystać.robot humano wrote:z Gdańska do Poznania przez Szczecinek...
Re: Szczecinecka Parowozownia
Fatalne połączenie. Żona miała nieprzyjemność uczestniczyć w katastrofie na tej linii (pod Lęborkiem). Na szczęście wyszła z tego cało.Stach wrote:Jest takie połączenie kolejowe Poznań-Gdynia (z Katowic), miałem nieprzyjemność raz korzystać.robot humano wrote:z Gdańska do Poznania przez Szczecinek...
Re: Szczecinecka Parowozownia
Drahim! Od kiedy to połączenie czyli przebieg pociągu warunkuje katastrofy? Nie bardzo rozumiem takie rozumowanie!Drahim wrote: Fatalne połączenie. Żona miała nieprzyjemność uczestniczyć w katastrofie na tej linii (pod Lęborkiem). Na szczęście wyszła z tego cało.
Osobiście gratuluję szczęścia mimo uczestnictwa w katastrofie Twojej Małżonce. To się nazywa "być w czepku urodzonym"!
Izydor Węcławowicz
[Verum].... nuli enim nisi audiituro dicendum est.
Lucii Annaei Senecae
Prawdę....należy mówić tylko temu, kto chce jej słuchać. L. A. Seneka
[Verum].... nuli enim nisi audiituro dicendum est.
Lucii Annaei Senecae
Prawdę....należy mówić tylko temu, kto chce jej słuchać. L. A. Seneka
Re: Szczecinecka Parowozownia
Też nie bardzo rozumiem o czym powyżej pisałeś, ale niech tak zostanieizywec wrote:Drahim! Od kiedy to połączenie czyli przebieg pociągu warunkuje katastrofy? Nie bardzo rozumiem takie rozumowanie!Drahim wrote: Fatalne połączenie. Żona miała nieprzyjemność uczestniczyć w katastrofie na tej linii (pod Lęborkiem). Na szczęście wyszła z tego cało.
Re: Szczecinecka Parowozownia
Dostałem od jednej z naszych czytelniczek zdjęcia ze szczecineckiej parowozowni. Zdjęcia są najpewniej z lat 50-tych, jest tu na forum trochę kolejowych synów, to może kogoś rozpoznają?
Ewentualnie jeszcze proszę o weryfikację czy to w ogóle jest Szczecinek, bo tak patrzę teraz na te fotki to jest tam jakaś dziwna prosta szopa. W Szczecinku szopa jest okrągła, był jeszcze jeden budynek gdzie wjeżdżały parowozy na jakieś remonty?
Ewentualnie jeszcze proszę o weryfikację czy to w ogóle jest Szczecinek, bo tak patrzę teraz na te fotki to jest tam jakaś dziwna prosta szopa. W Szczecinku szopa jest okrągła, był jeszcze jeden budynek gdzie wjeżdżały parowozy na jakieś remonty?