Zdjęcia kolejowe. Nie takie stare, a już historyczne.
-
- Posts: 161
- Joined: 27 Feb 2005, 19:49
- Location: Biały Bór / Szczecin
Zdjęcia kolejowe. Nie takie stare, a już historyczne.
Witajcie! W jednej z najpopularniejszych polskich fotogalerii transportowych pojawiły się dwa nie lada rarytasy, mianowicie zdjęcia z przejazdu wagonu motorowego typu SN61 na linii Łubowo - Borne Sulinowo w 1995 roku. Oto linki do zdjęć:
Zdjęcie nr 1.
Zdjęcie nr 2.
Z oczywistych przyczyn zachowało się niewiele zdjęć, dokumentujących przejazd pociągiem po tej linii. 10 lat po wykonaniu powyższych zdjęć, dworzec w Bornem wyglądał tak.
Łza się w oku kręci .
Poniżej zaś podaję linki do zdjęć dokumentujących ostatnie przejazdy pociągów (planowych i specjalnych) linią Grzmiąca - Połczyn Zdrój przez Barwice.
Link 1
Ostatnia wizyta pociągu na stacji w:
Barwicach
Piaskach Pomorskich
Połczynie
..i jeszcze jedno zdjęcie z Połczyna
To już niestety raczej nie powróci, choć w przypadku linii do Połczyna czas od czasu słyszy się jeszcze jakieś głosy, mówiące nieśmiało o reaktywacji połączeń. Jednak ciężko już w to uwierzyć, gdyż wymagałaby ona kapitalnego remontu.
Jeżeli ktoś z Was posiada zdjęcia dokumentujące przejazdy pociągów tymi liniami, to proszę, podzielcie się nimi na forum . Pozdro
.:bk:.
Zdjęcie nr 1.
Zdjęcie nr 2.
Z oczywistych przyczyn zachowało się niewiele zdjęć, dokumentujących przejazd pociągiem po tej linii. 10 lat po wykonaniu powyższych zdjęć, dworzec w Bornem wyglądał tak.
Łza się w oku kręci .
Poniżej zaś podaję linki do zdjęć dokumentujących ostatnie przejazdy pociągów (planowych i specjalnych) linią Grzmiąca - Połczyn Zdrój przez Barwice.
Link 1
Ostatnia wizyta pociągu na stacji w:
Barwicach
Piaskach Pomorskich
Połczynie
..i jeszcze jedno zdjęcie z Połczyna
To już niestety raczej nie powróci, choć w przypadku linii do Połczyna czas od czasu słyszy się jeszcze jakieś głosy, mówiące nieśmiało o reaktywacji połączeń. Jednak ciężko już w to uwierzyć, gdyż wymagałaby ona kapitalnego remontu.
Jeżeli ktoś z Was posiada zdjęcia dokumentujące przejazdy pociągów tymi liniami, to proszę, podzielcie się nimi na forum . Pozdro
.:bk:.
Również zawsze marzyłem żeby linia Grzmiąca - Połczyn została wskrzeszona, i widziałem oczami wyobraźni że smiga tam szynobus wahadłowo bezpośrednio ze Szczecinka do Połczyna. Niestety ostatnio jak jechałem samochodem trasą z Połczyna do Szczecinka to zauważyłem że wszystkie przejazdy kolejowe są elegancko zalane asfaltem. Trzeba być realistą, i wiem że tą trasą żaden pociąg już nigdy nie pojedzie. Fajnie by było gdyby teraz w tym miejscu została pociągnięta sympatyczna ściezka rowerowa, a już zupełnym kosmosem byłoby zaadaptowanie budynków kolejowych (dworców) które istnieją przy tej trasie na schroniska/hoteliki dla rowerowych turystów którzy tą trasą by jeździli.
-
- Posts: 161
- Joined: 27 Feb 2005, 19:49
- Location: Biały Bór / Szczecin
Oj taak, coś jak z Połczyna do Złocieńca . I Połczyn stałby się zamiast kolejowego węzłem rowerowym .bronx wrote:Fajnie by było gdyby teraz w tym miejscu została pociągnięta sympatyczna ściezka rowerowa, a już zupełnym kosmosem byłoby zaadaptowanie budynków kolejowych (dworców) które istnieją przy tej trasie na schroniska/hoteliki dla rowerowych turystów którzy tą trasą by jeździli.
- Krzysztof II
- Posts: 578
- Joined: 08 Apr 2006, 20:50
- Location: Bromberg
- Contact:
-
- Posts: 161
- Joined: 27 Feb 2005, 19:49
- Location: Biały Bór / Szczecin
- Krzysztof II
- Posts: 578
- Joined: 08 Apr 2006, 20:50
- Location: Bromberg
- Contact:
Ja osobiście jestem jak nahjbardziej przeciwny rozwiązaniu jak budowa scieżki rowerowej na dawnym nasypie kolejowym, jakby nie patrzec to kawał histori.bronx wrote:Również zawsze marzyłem żeby linia Grzmiąca - Połczyn została wskrzeszona, i widziałem oczami wyobraźni że smiga tam szynobus wahadłowo bezpośrednio ze Szczecinka do Połczyna. Niestety ostatnio jak jechałem samochodem trasą z Połczyna do Szczecinka to zauważyłem że wszystkie przejazdy kolejowe są elegancko zalane asfaltem. Trzeba być realistą, i wiem że tą trasą żaden pociąg już nigdy nie pojedzie. Fajnie by było gdyby teraz w tym miejscu została pociągnięta sympatyczna ściezka rowerowa, a już zupełnym kosmosem byłoby zaadaptowanie budynków kolejowych (dworców) które istnieją przy tej trasie na schroniska/hoteliki dla rowerowych turystów którzy tą trasą by jeździli.
Szczecinek
Też bym wolał żeby pociagi smigały jak dawnej, ale trzeba na sprawe patrzeć realnie, transport samochodowy na tyle spowszedniał i staniał że kolej na krótkich trasach regionalnych (a szczególnie osobowa) już nigdy nie bedzie oplacalna, choćby jeździły szynobusy lub inne wynalazki. Na świecie jest tak że coś żeby istniało musi byc opłacalne m. in. ten powód spowodował tak intesnywny rozrost sieci kolejowej na początku XX wieku. Dzisiaj rozwój techniczny spowodował, że ten środek lokomocji który na początku XX wieku był lekarstwem na wzrastającą potrzebę ludności do przemieszczania się, teraz umiera śmiercią naturalną i nic się tu nie da zmienić czy sie to komuś podoba lub nie. Dlatego uważam, że właśnie takie scieżki są jedynym sposobem aby pamięć o tego typu środku komunikacji nie zaginęła (na trasie takiej sciezki można stawiać tablice informujące o historii danej linii, dzieki temu zachowają się budynki kolejowe będące infrastrukturą dla rowerowego ruchu turystycznego) a nasypy poprostu nie zarosły lasem, bo wtedy to już nic nie pozostanie.
PS. To pisałem z bólem serca ja, miłośnik kolei żelaznej nie tylko na pomorzu.
PS. W powyższym wywodzie nie brałem pod uwagę sytuacji istniejącej w polskim kolejnictwie (błędy w zarządzaniu itp.) co w naszej sytuacji powoduje jeszcze większe prawdopodobieństwo zamknięcia wszelkich lokalnych tras i potrzebę ich ratowania na jakieś alternatywne sposoby.
PS. To pisałem z bólem serca ja, miłośnik kolei żelaznej nie tylko na pomorzu.
PS. W powyższym wywodzie nie brałem pod uwagę sytuacji istniejącej w polskim kolejnictwie (błędy w zarządzaniu itp.) co w naszej sytuacji powoduje jeszcze większe prawdopodobieństwo zamknięcia wszelkich lokalnych tras i potrzebę ich ratowania na jakieś alternatywne sposoby.
- Krzysztof II
- Posts: 578
- Joined: 08 Apr 2006, 20:50
- Location: Bromberg
- Contact:
- Krzysztof II
- Posts: 578
- Joined: 08 Apr 2006, 20:50
- Location: Bromberg
- Contact:
- Krzysztof II
- Posts: 578
- Joined: 08 Apr 2006, 20:50
- Location: Bromberg
- Contact:
Waldek wrote:Witam
Szwecja nagminnie tworzy ścieżki rowerowe na nasypach nawet dla tego że nie ma górek i jest najbliżej między miejscowościami. Na dodatek nie znalazłem trakcji elektrycznej,cały system opiera się na lokomotywach spalinowych.
W Szwecji są rownież trasy zelektryfikowane, oto kilka zdjęć taboru:
Szczecinek