britneykiller wrote:Drahim wrote:Na zdjęciu widać ciągi linowe do uruchamiania semaforów.
To są tzw. pędnie i służą one do uruchamiania nie tylko semaforów, ale również zwrotnic, tarcz, wykolejnic etc.
Stachu wrote:
w żaronie załóg lokomotywowych ,było tzw "małe Miastko i "duże Miastko"
A co oznaczały te żargonowe definicje Miastka
?
"Małe Miastko" to był kurs na trasie Szczecinek - Miastko i z powrotem do Szczecinka i na tym koniec.
"Duże Miastko" tu bylo trochę więcej kilometrów oraz nocleg w noclegowni dworcowej (tzw. pokoje gościnne)w Stargardzie Szczecińskim i ta trasa wyglądała następująco : Szczecinek - Stargard Szcz. - Miastko - Stargard Szcz. -nocleg - Miastko - Szczecinek. Po tylu latach ,mogły mi pewne szczegóły umknąć , ale chyba się nie mylę. W czasie stażu zaliczałem parokrotnie zarówno "małe" jak i "duże" Miastko , jako pomocnik maszynisty , razem ze znanymi szczecineckimi maszynistami T. i K. Do dzisiaj mam na pamiątkę "papiery" na parowozy , które musiałem zdobyć w czasie stażu . Wracając jeszcze do tras obsługiwanych przez Lokomtywownię Szczecinek , to jeżeli chodzi o trasy towarowe , było ich znacznie więcej , a mianwicie : Szczecinek - Szczecin Port Centralny , Szczecinek - Piła , Szczecinek - Chojnice , Szczecinek - Borne Sulinowo i wiele innych , których nie pamiętam dokladnie z racji tego ,że osobiście zaliczyłem jedną trasę towarową do Piły , wróciłem wówczas do domu na trzeci dzień od wyjazdu , zamiast powrotu w ten sam dzień. Po prostu zima 1969/70 była tak ciężka , że "wąwóz" w rejonie Podgajów tak zasypało śniegiem , że pociągi ratunkowe dwa dni udrażniały go ,a my wiekowaliśmy w Pile.
Wracając jeszcze do zdjęcia , są tam jeszcze conajmniej dwa , niespotykane dziś elementy , a więc semafor ramienny , oraz słup telegraficzny , z wieloma charakterystycznymi izolatorami . Ciekawe , czy na podstawie widocznego słupka kilometrowego (192 ,4) , można dziś ustalić dokładne miejsce wykonania zdjęcia , podejrzewam , że tak , ponieważ odległości między punktami pomiarowym , nie zmieniły się , a zdjęcie wykonano z jakiegoś wiaduktu .
Przed poddaniem się operacji chirurgicznej zatroszcz się o bieżące sprawy.Możesz przeżyć.
Ambrose Bierce